Tolong klik iklan ni ckit....hehehe..

Kawan-kawan saya

Thursday, May 26, 2011

SEDIH DAN KECEWA





mlm inilah first time aku tngok bola kt stadium..kate orng tngok bola kt stadium semangat die laen ckit..sejak jam 7 mlm lg jln sekitar kb mulai jam.aku pon terkejut bile tngok ramai gler penyokong2 RED WARRIORS.semuanye datang dgn berpakian jersi keramat iaitu jersi serba merah dn penu brsemangat nk tngok pasukn kesayangan mereka lwan T Team..inilah kali pertama  aku dpt saksi sdiri player2 kelate dgn dekat.jike sblum ini aku hanye dpt tngok dlm tv saje..permulaan mase 1st half red warriors mula mlakukan serangan balas..pd minit ke berape entah,bola yg berjaye ditampan kluar oleh keeper kelate dikatakan gol ole penjage garisan..ini tlh mencetuskn kemarahan lebih kurang 25 ribu penyokong setia TRW.sehinggakn ade yg membaling objek ke dlm padang..inilah yg mbuatkn aku sedih dan kecewa..aku kecewa bukan kerane gol kontroversi yg diberkn pengadil tetapi sikap segelintir penyokong2 yg datang tngk prlawanan trsebut..disebabkn gol itu ade sesetgh penyokong yg mula membaling botol air ke dlm stadium.ade juge yg mmbaling mercun ke dlm stadium..yg paling sedih skali ade yng sangup mencerca n mengherdik player kelate sdiri dng prkataan yg tidak elok didengari..wlpon ku tahu dlm bola sepak,jike team itu menang die akn disanjung n dipuji.tp jike kalah team itu akn dikritik..tp cara kritikan itu dilemparkn amat tidak ku senangi..wlpon aku sdiri marah dng permaina kelate mlm ini tp aku po mngerti diorang pon penat ditambah dgn jadual yg amat padat..tetapi sikap seperti tidak seharusnye brlaku.sehinggakn match trpakse dibrhentikn selame 5 minit mase 2nd half gara balingan objek ke dlm padang..jike seblm ini aku amat marah dgn media skrng yg suke sngt menyiarakn berite2 negatif tntng penyokong kelate dan melabelkn penyokong kelate x 'bertamadun'.bile ku saksi sdiri menyebabkn ku berifikir 2 kali..sebaliknye sebagai penyokong kte haruslah memberi suntikan moral untuk menaikkn semangt mereka supaya jng mengaku kalah.wlaubagaimanapon ini hanye melibatkn segelintir je dan ku ingin brterima kasih kpd penyokong2 yg still menjage tingkah laku mereka..ucapaan terima kasih juge haruslah diberi kpd semua penyokong2 yg dtng dr seluruh pelosok ngri kelate wlpon hujan turun sekejap.
itu saje luahan hatiku,jike sesiapa yg terbace n terasa hati diri ini ingin meminta maaf krn ini hanyelah pendapat dan luahan hatiku..apepon ku yakin RED WARRIORS pasti akan bangkit slps ini..
"GO MORE KELATE GO MORE"

No comments:

Post a Comment

Anda juga mungkin meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...