Tolong klik iklan ni ckit....hehehe..

Kawan-kawan saya

Wednesday, September 07, 2011

~Manusia Yang Tak Bersyukur~

Assalamualaikum......



Kisah Cinta Sama Jenis Dari Negeri Utara



Inilah tajuk berita semalam..berita mengenai seorang lelaki yg disimbah asid. namun bukan cerita ini yg menyedihkan tetapi cerita mengenai teman 'wanita' lelaki ini yg menyedihkan..menyedihkan kerana 'wanita' itu bukanlah wanita yg tulen tetapi seorang lelaki yg tidak mensyukuri nikmat dilahirkan sebagai seorang lelaki..lebih menyedihkan lagi dia dikatakan menjalinkan hubungan cinta dengan lelaki tersebut..dengan erti kata lain mereka menjalinkan hubungan sejenis..(nauzubillah).apa jenis manusia ni???


 Demi untuk meneruskan hidup bersama lelaki yang dicintainya, ‘Natasha’, 28, mengambil keputusan untuk berpindah dengan teman lelakinya, Mohd Hafizuddin Johari, 20, ke tempat lain yang lebih selamat.
‘Natasya’ yang merupakan seorang pondan tinggal bersama Hafizuddin di Taman Seri Bakau, Kangar, Perlis di mana teman lelakinya itu dilaporkan telah disimbah asid yang menyebabkan hampir separuh tubuhnya melecur teruk.
“Saya berasa amat bersalah dan bimbang selepas teman saya menerima aib disimbah asid, oleh itu saya hendak pergi dari sini,” kata ‘Natasha’ yang dipetik dari akhbar Kosmo! di sini hari ini.
Sesungguhnya perbuatan mereka berdua ni amat dilaknati oleh Allah S.W.T..Mengikut kata-kata Pensyarah Jabatan Tahfiz Al-Quran dan Qiraat Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS), Don Daniel Don Biyajid menegaskan bahawa golongan ‘dua alam’ itu tidak patut dibiarkan berleluasa dan tindakan tegas wajib diambil untuk mengatasi gejala songsang akhir zaman itu.

“Allah melaknat golongan tersebut, ‘laknatullahi minal mutashabihina wal mutashabihat’.. itu bukan saya yang kata..itu sabda Rasulullah.
“Tindakan tegas perlu diambil oleh pelbagai pihak untuk mengatasi perkara ini dan kita perlu belajar dari apa yang pernah berlaku di negara sodom yang Allah musnahkan hingga terbentuk Laut Mati satu ketika dahulu,” katanya ketika dihubungi mynewshub.my di sini hari ini.
Don Daniel yang juga merupakan seorang pendakwah terkenal yang sering memberikan ceramah agama di seluruh negara turut memetik firman Allah di Surah Al-Sajadah, ayat 26, yang bermaksud:
“Dan belumkah lagi ternyata kepada mereka (yang kafir itu); Bahawa Kami telah binasakan berapa banyak dari kaum-kaum yang kufur ingkar dahulu daripada mereka, padahal mereka sekarang berulang-alik melalui tempat-tempat tinggal kaum-kaum itu? Sesungguhnya kebinasaan kaum-kaum itu mengandungi keterangan-keterangan (untuk diambil iktibar), oleh itu tidakkah mereka mahu mendengar (dan insaf)?”.
cuba kita renungkan kembali apa yg terjadi kepada kaum nabi Luth a.s selepas Allah s.w.t menurunkan bala iaitu dengan menterbalikkan bumi kota Sodom.ini semua disebabkan kerana mereka ingkar dengan suruhan Nabi Luth a.s supaya meningglkan perbuatan terkutuk mereka dan kembali taat dengan perintah Allah s.w.t.



Laut Mati
Ia adalah lambang kebesaran kerajaan Tuhan, juga sebagai tanda keadilan-Nya di dunia lagi agar manusia sentiasa mengagungkan dan membesarkan syariat-Nya.

Jika gejala seperti diatas di negara kita tidak dibendung,tidak mustahil negara kita juga akan ditimpa bala ataupun bencana seperti yg diterima oleh kaum nabi Luth ni..Sesungguhnya Allah s.w.t maha berkuasa...

Oleh itu,bersyukurlah dengan segala nikmat yang telah diberikan oleh Allah.aku bersyukur dilahirkan sebagai seorang lelaki..huhuhu..

*entri ni bertujuan utk memberi peringatan kepada diri sendiri dan juga kepada para pembaca semua..

*sumber


Yang Benar,



Sunday, September 04, 2011

~Peti Rahsia(Tabut) Dicari Oleh Yahudi~



Assalamualaikum......



Gambaran tabut oleh Yahudi

Dan Nabi mereka berkata lagi kepada mereka: “sesungguhnya tanda kerajaan Talut itu (yang menunjukkan benarnya dari Allah) ialah datangnya kepada kamu peti Tabut yang mengandungi (sesuatu yang mamberi) ketenteraman jiwa dari Tuhan kamu, dan (berisi) sebahagian dari apa yang telah ditinggalkan oleh keluarga Nabi-nabi Musa dan Harun; peti Tabut itu dibawa oleh malaikat. Sesungguhnya peristiwa kembalinya Tabut itu mengandungi satu tanda keterangan bagi kamu, jika betul kamu orang-orang yang beriman”.
Surah al-Baqarah ayat: 248

Apabila bani israel dizaman Nabi Daud meminta seorang raja untuk menyatu padukan mereka dan memimpin mereka untuk menghadapi peperangan, Allah memperkenankan doa mereka, Allah jadikan Tolutsebagai raja mereka dengan didatangi oleh malaikat peti Tabut sehingga mereka dapat mengalahkan musuh-musuh mereka. Peti tersebut mempunyai barang peninggalan Nabi Musa, Nabi Harun dan barang-barang orang-orang soleh dari keturunan yahudi. Mereka mendapat ketenangan dengan peti tersebut.

Telah jelas kepada kita bahawa peti tersebut adalah mulia pada sudut sejarah di zaman Nabi Musa dan Nabi Harun, kita tahu sesungguhnya Allah telah menurunkannya pada Nabi Musa yang mengandungi wasiat-wasiat berguna sebagaimana terdapat juga pada kitab Taurat sebagai bukti, dan ketika Nabi Musa mengadap Allah di Bukit Thur Sina, Diantara bahan sejarah tersebut telah diambil oleh musuh yahudi selama tujuh bulan.

Terdapat dalam Taurat menceritakan bahawa Tabut adalah diukir daripada kayu dan emas kerana mengikut perintah Allah, panjang Tabut adalah satu meter atau 1/4 meter sementara lebar 75 sentimeter. Demikian juga tinggi nya. Diriwayatkan Bani Yahudi akan membawa Tabut dibarisan hadapan tentera mereka supaya mendapat kemenangan, mereka mempercayai Tabut akan memberi kemenagan kepada mereka. Terdapat riwayat daripada Nabi Daud yang mengatakan mereka kan mendapat kemenangan apabila mereka kembali memilki Tabut.

Tabut dibawa dibarisan hadapan mereka supaya mendapat kemenangan

Tabut pada pandangan yahudi lebih suci dari segala kitab-kitab suci yang terdapat pada mereka, mereka letakan ditengah khemah dan Nabi Daud akan hadir bersama mereka.

Dan ketika Nabi Sulaiman membina binaan (tempat suci), Nabi Sulaiman meletakkannya di sudut yang paling tinggi, dalam bilik yang tidak berjendela dan dihadapan mihrab mereka percaya Roh Allah akan menjelma pada Tabut, dan ketika runtuhnya tempat suci itu, maka hilanglah Tabut dan terbakar bersama binaan yang telah dibina oleh Nabi Sulaiman. 

Terdapat berbagai kisah tentang Tabut, sehingga terdapat kisah juga yang mengatakan anak nabi Sulaiman, hasil perkahwinan dengan Puteri Balkis telah melarikan Tabut ke Mesir. Kemudian ke Habsyah tetapi yahudi tetap mencari Tabut yang berbentuk kotak kecil diperbuat daripada kayu yang telah berusia paling sedikit 3200 tahun.

Ketaksuban untuk mencari Tabut ini dapat dilihat di dalam filem Hollywood

Kesannya

Setengah daripada kaum yahudi berpendapat Tabut tersimpan dibawah masjid Al-Aqsa. Dimana terdapat juga orang-orang palestin memberi kerjasama mencari Tabut kerana terdapat riwayat seorang lelaki Jordan telah ternampak peti tersebut ditanam satu tempat di Masjid Al-Aqsa. Kaum yahudi akan tetap mencari Peti Tabut tersebut walaupun memakan masa berkurun tetapi untuk membuktikan bahawa mereka adalah kaum yang memihak kepada kebenaran. Sebenarnya mereka sendiri telah terpesong jauh dari hakikat kebenaran, mereka sendiri memutarkan belitkan fakta sejarah. Semua yang yahudi cari, yahudi akan menganggapnya satu perkara yang suci.

Diantara Pencarian yang telah ditemui oleh kaum Yahudi.

Peti Tabut ini mungkan diantara peti rahsia yang tidak sebenar kerana kaum yahudi sendiri telah menipu sesama mereka sehingga sukar mereka menemui peti sebenar.

Apa yang mereka dapati dalam peti ini adalah sedikit batu kesan sejarah dan lain-lain barang yang diperbuat daripada emas.

Pencarian masih lagi dilakukan sekarang ini di bawah masjid Al-Aqsa dan sekitarnya. Ini telah merosakkan struktur asas binaan masjid ini (lihat gambar di bawah). Tetapi malangnya ramai umat Islam yang lena tidur dibuai oleh permainan Yahudi di media massa dan sebagainya.

Di Bawah Masjid Al-Aqsa






Di Dalam Masjid Al-Aqsa





Di Sekitar Masjid Al-Aqsa






gambaran video dalam masjidil aqsa..



Friday, September 02, 2011

~Rayeku Mengamit Memori~

Assalamualaikum...


 hari ni sudah masuk hari ke-4 kita menyambut Hari Raya Aidilfitri.raye tahun ni bagiku amat bermakna sekali kerana dapat bertemu kembali  dan beraye brsama kwn2 sekolah rendah dahulu yg sudah hampir 8 tahun x bertemu..8 TAHUN TU!!!!!!!!lame tu..hahaha..semua dah besar..ade nmpak dah lain sangat..terutama aku..kwn aku ckp muka aku berubah drastik giler!!!hahaha..apa yg giler tu xtaw la..3 ari berturut2 aku beraya kt umah kwn2 aku.wlpon xsemua dpt aku jumpa,tp at least dpt mengimbau kenangan mase kat skolah rendah dulu..SK Che Latiff..hahahah..wlpon namenye agak pelik ttpi menyimpan 1001 kenanganku di sini..lebih meriah lagi,mase raye ke-2,kitorang pegi beraye kt umah ckgu samihah.ckgu yg ajar kitorang subjek sains masa dulu..tp aku ckit terkilan sbb hanya 8 orng je membe2 lama yg datang trmasuk 2 org membe prmpuan..yg laen ade hal..huhuhuh..xpe la..yg ni pon jadila..apepon raye tawn ni memang best ar bagi aku..huhuhu..
semua dah besar..hahahaha!!!!

kurang jelas ckit gmbr ni..huhuhu

chef najib---->>>yg pakai topi..


yg ni pula gmbr mase raye kat umoh chef najib..huhuhu



variasi warna baju raya..


terima kasih kwn..harap perkenalan kita akan kekal hingga ke akhir hayat..
ni bru 8 tahun x jupo.kalu tmboh 8 tahun ag.raso2 pakat bowok anok doh blako..hahaha..(kecek klate ckit)..


*************************************************************************************

itulah pentingnya kawan..hubungan seorang kawan tdk akan putus wlpon berapa lama kita tdk bersemuka..
kerana kawan itu ibarat harta kita....
jadilah mcm kucing ni..huhuhu





Aku mencintai sahabatku dgn segenap jiwa ragaku, seakan2 aku mencintai sanak saudaraku .Sahabat yg baik adalah yg sering sejalan denganku dan yg menjaga nama baikku ketika aku hidup atau slps aku mati.Aku selalu brharap mendptkn sahabat sejati yg tdk luntur baik dlm keadaan suka atau duka.Jika itu aku dptkan. Aku brjanji akan selalu setia padanya.Kuhulurkan tangan kpd sahabatku utk brkenalan krna aku akan berasa senang.
Semakin ramai aku peroleh sahabat. Aku semakin percaya diri.
~imam
Shafie~


Yang Benar,





Anda juga mungkin meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...