Tolong klik iklan ni ckit....hehehe..

Kawan-kawan saya

Friday, April 25, 2014

Kuatlah Wahai Hati..


pernahkah timbul hati kita satu ketika disaat kita ditimpa kedukaan,datang satu semangat untuk kita berubah kearah yang lebih baik.tapi lama-kelamaan semangat itu terus hilang.dan akhirnya semangat itu terus berlalu tanpa ada tindakan pon.atau mungkin ada tindakan namun hanya sekejap.tidak bertahan lama.

begitulah dengan aku..setiap kali aku ditegur,akan datang satu semangat untuk terus berubah kearah yang lebih baik.namun semangat terlalu cepat pudar.aku tiada kekuatan untuk melaksanakannya ataupun mungkin kelemahan aku yang tidak mampu aku atasi.

hari ini 25/4/2014 terasa hari yang paling"worse" sepanjang bergelar penuntut ilmu.dan sudah jadi kebiasaan aku selalu fail dalam bab "presentation".bergelar mahasiswa memang banyak berdepan dengan "presentation".lebih-lebih lagi dalam BI.dan aku memang fail dalam bab BI ni.aku tak tahu kenapa susah sangat nk mem"improve"kan diri.dan kadang-kadang kita tahu tentang sesuatu fakta namun disebabkan kurang skill dalam penyampaian terus benda tersebut tersangkur.ataupun mungkin berjaya disampaikan tetapi boleh disalah ertikan kepada yang menerima.

tertanya-tanya dalam hati.teruk ke aku kena tadi?hmmm.namun itulah hakikatnya.kadang-kadang sampai terkeluar dalam hati.benak sangatkah aku ni?Ya Allah.jauhkanlah aku dari menjadi hamba yang tidak bersyukur.

memang susah menjadi seorang "mahasiswa" yang kurang kemahiran bercakap di hadapan,kurang "lateral thinking",kurang mahir dalam BI dan kurang keyakinan.aku tak tahu kenapa?dan kenapa?susah sangat untuk memperbaiki benda ini.mampukah aku grad?

"Ya Allah.permudahkanlah urusan duniaku ini.permudahkanlah untuk memperbaiki diriku untuk menjadi yang lebih baik.Janganlah Engkau bebankan aku dengan bebanan yang aku tak mampu tanggung.permudahkanlah untukku dalam bidang yang aku ambil ini".


kepada pensyarah.diriku memohon ampun jika tidak mampu menjadi mahasiswa yang engkau kehendaki.aku begitu naif.dan aku tidak akan menyalahkan diatas setiap teguran dan kritikan.tetapi aku perlukan masa dan kekuatan.aku bukan sama seperti yang lain.aku terlalu banyak kekurangan.



sekian..

3 comments:

  1. just don't easily give up.. kena yakin and bykkan practice.. tu je kot. hee im not that good either tp bila yakin insyaAllah ok... n mintak Allah tenangkan hati n permudahkan org fahami lisan kita, doa just before nak present tu.. all the best!

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks "doc to be" for the advice :).hehe.

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Anda juga mungkin meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...