Tolong klik iklan ni ckit....hehehe..

Kawan-kawan saya

Wednesday, June 06, 2012

~Muhasabah Diri~


 Aku Bukanlah Insan Yang Baik..
Malah aku tak pernah menganggap diriku seorang yang baik..
Dan tidak sama sekali pernah menyuruh orang lain menganggap aku seorang yang baik...
Siapakah yang tak nak menjadi insan yang baik...
Siapakah yang tahu yang dirinya seorang yang baik...
Betapa susahnya hendak menilai diri sendiri apatah lagi menilai diri orang lain..
Sesungguhnya Allah itu lebih berhak dan pandai  dalam menilai hamba-hambanya..
Tak semestinya benda yang kita suka Allah suka..
Dan tak semestinya benda yang kita tak suka Allah tak suka..
Berbaliklah kepadaNya dalam segala hal..
Sesungguhnya Dia Lagi Maha Mengetahui akan segala-galanya..


aku pernah buat silap..dan aku pernah buat dosa...dan aku insan yang lemah..aku tetap diriku..bergerak ke arah yang lebih baik itu adalah jalan yang terbaik dan...JADI DIRI SENDIRI ITU LAGI BAIK..
"TRUST IN ALLAH IN EVERYTHING"  



SEKIAN...




1 comment:

Anda juga mungkin meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...